A Párbeszéd arra szólította fel a kormányt csütörtökön, hogy hozza nyilvánosságra az M0-s tervezett nyugati szakaszáról készített környezeti hatástanulmányt.
Tordai Bence online sajtótájékoztatón azt mondta, hogy az M0-s nyugati szektorának és az M100-as gyorsforgalmi útnak a tervei között nyilvánvaló ellentmondás van, a térségben élők azonban megérdemlik, hogy a kabinet őszintén elárulja a terveit.
A sajtótájékoztatón részt vett Béres András, a Párbeszéd Pest megyei, 3-as választókerületi elnöke, aki azt mondta, a napokban derült ki, hogy a kormánynak csak évtizedek múlva megvalósuló megoldásai vannak a Pilis-Dunakanyar és az Észak-budai körzet közlekedésének megoldására. Az itt élők azonban nem várhatnak ennyi ideig, a terület közlekedési problémái égetőek, mindennaposak a dugók és a helyzet egyre csak romlik, mert egyre többen költöznek a régióba – mondta.
Hozzátette, a Fidesz 11 éve kormányoz, de nem tudott megoldást találni a gondra, ami egyre csak növekszik. Ha megépül a Bicske és Esztergom közé tervezett M100-as gyorsforgalmi út, akkor az csak nehezíti a Pilis-Dunakanyar és az Észak-budapesti régió helyzetét, mert csak további forgalmat vonz – jelentette ki. Arra is kitért, hogy ha majd bezárul az M0-s északi szakasza, akkor Pilisvörösvár, Pilisborosjenő és Üröm körzetében hatalmas dugók várhatóak.
A probléma megoldására komplex megoldást kell találni, amibe beletartozik a tömegközlekedés fejlesztése és a közlekedési igény csökkentése is; a megoldáshoz egyeztetni kell a körzet lakosságával és az önkormányzatokkal – jelentette ki Béres András, aki hangsúlyozta, a környezetvédelmi szempontoknak elsőbbséget kell élvezniük.
(Forrás: MTI)