A kompetenciamérés lesújtó eredménye 13 évnyi Fidesz-kormányzás tragikus mérlege

2023.07.31.

Gulyás Gergely miniszterelnökséget vezető miniszter a tegnapi Kormányinfón kifejtette, hogy az elmúlt 13 év oktatási kudarcának oka a roma kisebbség integrációs nehézségei. Ez a rasszista retorika újabb kísérlet a kormány részéről arra, hogy másra hárítsa saját felelősségét, saját oktatás- és társadalompolitikai sikertelenségét, hiszen az Orbán-kormányoknak több mint egy évtizede alatt lett volna lehetőségük a szorult szociális helyzetben lévő kisebbségek integrálására és ezzel egyidejűleg az oktatás fejlesztésére.

A Fidesz ehelyett szisztematikusan leépítette az összes olyan társadalmi alrendszert, amely egyenlő esélyeket adhatna minden állampolgárnak, ezzel pedig Magyarország társadalompolitikájából kiirtotta a szolidáris elemek maradványait is. Az általános iskolások 2022-es kompetenciamérésének lesújtó eredménye – különösen a hátrányos helyzetű régiókban – egyértelműen a 13 évnyi Fidesz-kormányzás tragikus mérlege. Éppen ezért már csak a rasszista magyarázkodás, a kormány miatt hátrányos helyzetben élők megbélyegzése maradt saját kudarcuk elfedésére.

A Párbeszéd – ZÖLDEK sok éve hangoztatja, hogy a magas színvonalú oktatásnak mindenkinek egyenlően kell járnia. Az Országgyűlésben is számos alkalommal elmondtuk már, hogy többletforrásokat kell biztosítani ott, ahol a leszakadás veszélye állandó, valamint az oktatás átfogó reformjával újra vonzóvá kell tenni a pedagógushivatást, például a tanárok azonnali jelentős béremelésével, mert a Fidesz rémpolitikájának köszönhetően lassan nem lesz, aki tanítson.

Márpedig ha nincs tanár, nincs jövő!

#PárbeszédZÖLDEK

Kövess minket: