Amikor azonban a Szabadság hidat felújították, ezzel az új, CAF típussal még nem számoltak a mérnökök, ezért alapos vizsgálatra van szükség, hogy kiderüljön, milyen típusú villamosok milyen feltételek mellett járhatnak a hídon. A kérdés azért is aktuális, mert megkezdődött az Újbuda–Újpest-villamostengely részletes tervezése: a Lehel tér és a Deák tér közé évtizedek után visszakerülő vágányoknak köszönhetően Újbudától Újpestig egy átszállásmentes vonal jöhet létre a Szabadság hídon keresztül – írta Karácsony Gergely Facebook-posztjában a budapesti villamosok helyzetéről.
A főpolgármester szerint már csak azt kell megtudniuk, hogy szükséges-e a híd megerősítése az új, alacsonypadlós villamosok közlekedéséhez, de a BKV Zrt., a BKK – Budapesti Közlekedési Központ és a Budapest Közút közös munkájának köszönhetően erről részletes adatok fognak rendelkezésre állni a tervezéshez.