Váradiné Naszályi Márta kiemelte, hogy a Lánchíd felújítása a főváros egyik legfontosabb projektje volt. Azt mondta, az elmúlt évtizedek személyautó-központú városfejlesztése azt eredményezte, hogy napi 25 ezer autó ment át a Lánchídon; ezt a terhelést sem a híd nem bírta, sem a híd két oldalán lévő fogadóterek.
Hozzátette, I. kerületi zöldpolitikusként tizenkét éve küzd azért, hogy a Lánchíd gyalogosbarát, autómentes legyen, 2019 óta polgármesterként tovább támogatva ezt. Vannak, akik azt gondolják, hogy ez autósüldözés – mondta –, de szerinte nincs erről szól. Úgy fogalmazott „nincsenek autósok, meg nem autósok”, közlekedő emberek vannak, akik azt a közlekedési módot választják, amit a főváros kínál számukra.
Úgy vélte, az autómentes Lánchíd előnyei már látszanak, másfélszeresére nőtt a buszos áthaladások száma. Az autómentes Lánchíd teszi lehetővé, hogy mind a két hídfőnél gyalogosbarát és zöldfejlesztési programok valósulhassanak meg – fűzte hozzá Váradiné Naszályi Márta.
A sajtótájékoztató ide kattintva érhető el.
(MTI, kiemelt kép: pixabay)