Tordai Bence emlékeztetett: a fideszes képviselők indoklás nélkül szavazták le az egyik bizottságban a Párbeszéd– ZÖLDEK javaslatát, amely arról szólt, hogy legyen az országnak is egy nemzeti szintű közlekedésbiztonsági stratégiája, budapesti mintára, ahogy Karácsony Gergelyék megcsinálták.
Tordai Bence szerint az extrém gyorshajtás büntetési tételeit és a B-kategóriás jogosítvány megszerzésének feltételeit is szigorítani kell. A fideszes képviselők arra sem vették a fáradságot, hogy megindokolják, miért szavaznak egységesen nemmel – fogalmazott az ellenzéki politikus.
Egyúttal jelezte, nem akar illúziókat kergetni, de Lázár János talán ennél többre képes, a közlekedésért felelős miniszterként neki dolga, hogy a kormány ez irányú törekvéséről számot adjon. Ezért egy írásbeli kérdéssel fordultak Lázár Jánoshoz, hogy támogatja-e a Párbeszéd – ZÖLDEK szakmai javaslatait a közlekedés biztonság javításáról.
A Párbeszéd – ZÖLDEK továbbá arra is kíváncsi, hogy vagy van-e a minisztériumnak saját ötlete, saját javaslata arról, hogyan javítsák az elképesztő közúti mortalitási rátákat, és hogyan tud Magyarország elmozdulni a legnagyobb közúti halálozással bíró európai uniós országok csoportjából.
Tordai Bence a sajtótájékoztatón azt is felvetette, hogy a heti átlag tíz halálos közúti baleset ellen vajon mit kíván tenni Lázár János közlekedési miniszterként. A magyar társadalom jelentős része szintén szeretné tudni, hogy van-e a Fidesz-kormánynak bármilyen terve ennek a területnek a javítására – mondta a párt társelnöke.
(forrás: MTI)