Szabó Rebeka szerint az iváncsai SK On akkumulátorüzeméből most elbocsátott több mint 600 dolgozó újabb bizonyítéka annak, hogy nemcsak környezetileg, de gazdaságilag is totális kudarc az Orbán-kormány akkumulátorfejlesztése.
Emellett más jelei is vannak az akkumulátoripar gyengélkedésének a zöldpolitikus szerint: az elektromos autók vásárlása visszaesett, így kiderült, hogy csak az állami támogatások pörgették fel korábban ezt az iparágat. Ha nincs folyamatos támogatás, akkor nem vásárolnak annyi elektromos autót az emberek – hívta fel a figyelmet a Párbeszéd – ZÖLDEK társelnöke.
Szabó Rebeka szerint most kiderült, hogy az akkumulátorbiznisz gazdaságilag nem éri meg, és a mostani elbocsátást további elbocsátási hullámok fogják követni.
A Párbeszéd – ZÖLDEK írásbeli kérdéssel fordul Nagy Márton miniszterhez, hogy kiderüljön, végre felülvizsgálja-e a kormány az akkumulátoripari stratégiáját, és tervezi-e felülvizsgálni azt a támogatási politikát, amelynek keretében Szabó Rebeka szerint már legalább 1000 milliárd forintnyi közpénzt öntöttek az akkumulátorgyárakba és az akkumulátorfeldolgozó üzemekbe, amelyek többnyire nem is magyar munkaerőt foglalkoztatnak, és még azt a munkaerőt is elbocsájtják, amelyet a vendégmunkások biztosítottak számukra.
A képviselő azt is a kormány hibájának tartja, hogy a hatóságok képtelenek garantálni az akkumulátorgyárak környékén élő magyar lakosság biztonságát, hiszen például a gödi Samsung-gyár érvényes környezethasználati engedély nélkül működik.
Szabó Rebeka szerint nyilvánvaló, hogy teljes kudarc az Orbán-kormány akkumulátorstratégiája, mert az akkumulátorgyárakkal a várt gazdasági hatást nem éri el a kormány, a foglalkoztatás sem nő általuk érdemben, és még környezetileg is rendkívül károsak. A zöldpárt társelnöke bejelentette: össze fogják hívni a Fenntartható Fejlődés Bizottságot és Gazdasági Bizottságot egy közös ülésre, ahol Nagy Márton miniszter elmondhatja, hogyan kívánnak változtatni a teljesen kudarcos akkumulátoripari stratégián.
A sajtótájékoztató itt visszanézhető.